Sæt kryds i kalenderen, når Jensines Generalforsamling 2024 kommer København, hvor vi skal besøge et to legendariske enheder i den Danske træskibsverden. Vi mødes ved Mindeankeret i Nyhavn, og herefter lægger vi ud med et besøg hos sejlmageren i Nyhavn, Helle Barner Jespersen, hvor igennem tiden har fået lavet en del sejlmagerarbejde (https://www.sejlmagerhansen.dk/). Efterfølgende giver Annette Dres os en rundvisning i Nyhavn og fortæller om skibene og træskibsmiljøet der.
Når vi er færdige med rundvisningerne tager vi turen til Søndermark Gruppe's spejderhytte i Valby, hvor vi afholder den formelle del af generalforsamlingen, med efterfølgende middag, hygge og evt. overnatning.
Har du aldrig været med til en Jensine generalforsamling før, så er det kort fortalt her hvor du kan få indsigt i hvordan foreningen kører, hvilke aktiviteter vi planlægger, hvordan den løbende restaurering og vedligeholdelse køres, hvordan økonomien ser ud osv.
Program:
11.00 Dem der foretrækker det kan mødes i spejderhytten i Valby (Søndermark Gruppe, Bag Søndermarken 20, 2000 Frederiksberg). Herfra tager vi sammen med offentlig transport til Nyhavn.
12.00 Vi mødes ved Mindeankeret i Nyhavn, hvor vi hilser på hinanden, og herefter går videre.
12.30 Besøg hos Helle Barner v. Sejlmager Hansens Eftf. i Nyhavn (Herluf Trolles Gade 3 kld).
14.00 Rundvisning i Nyhavns træskibsmiljø ved Annette Dres.
15.00 Afgang til Valby
16.00 Formel generalforsamlingsmøde
18.30 Middag
19.30 Hygge og snak
Praktisk:
- Overnatning: i Spejderhytten på medbragte madrasser.
- Kan du bage en kage til kaffen? Giv gerne besked.
- Tilmelding til tommy@krapo.dk, og husk at angive følgende:
- Antal personer (børn / voksne)?
- Overnatter I?
- Kan I tage kage med?
Dagsordenen:
Dagsordenen til generalforsamlings-mødet ser ud som følger :
1) Valg af dirigent samt referent
2) Sejlsæson 2023
3) Økonomi
4) Godkendelse af pkt 2 & 3
5) Valg af gruppestyrelse samt revisor
6) Status på reparations- og renoveringsprojekter
7) Kommende aktiviteter, prioritering af disse og nedsættelse af arbejdssjak
8) Opstilling af budget samt fastsættelse af kontingent
9) Opfølgning og koordinering af arbejdssjak
10) Jensines fremtid
11) Udviklingsplan samt godkendelse af samme
12) Indkomne forslag
13) Evt.
14) Dato for afrigning og aktivmøde
Vi glæder os til at se jer - det bliver et super arrangement.
Mvh
Tommy